Extended Network Banners

Saturday, November 13, 2010

~Petua~

  • Agar wajah selalu segar, berseri-seri dan cantik, cucilah minima 5 kali sehari dengan air wudhu. Jangan langsung dikeringkan, biarkan menitis dan kering sendiri. Lalu ambillah sajadah, shalat, berdzikir, dan berdo’a.
  • Untuk menghilangkan stress, perbanyaklah ‘olahraga’. Cukup dengan memperbanyakkan solat. Ketika solat, kita mengerakkan seluruh tubuh. Lalu berkonsultasilah pada Allah SWT dengan dzikir dan do’a.
  • Untuk pelembab, agar awet muda, gunakanlah senyuman. Tidak hanya di bibir tapi juga di hati. Jangan lupa bisikkan ‘kata kunci’, “Allahuma Kamma Hassanta Khalqii Fahassin Khuluqii” (Ya Allah sebagaimana engkau telah memperindah kejadianku, maka perindah pula akhlaqku). (HR Ahmad).- ( DOA TENGOK CERMIN ).
  • Untuk punya bibir cantik, bisikkan kalimat-kalimat Allah, tidak berbohong atau menyakiti hati orang lain, tidak menyombongkan diri atau takbur.
  • Agar tubuh langsing, mulus, diet yang teratur dengan berpuasa seminggu 2 kali, Isnin dan Khamis. Jika kuat, lebih bagus lagi puasa Nabi Daud AS i.e. selang satu hari. Makanlah makanan halal, perbanyak sayuran, buah-buahan, dan air putih.
  • Untuk mengembangkan diri, sebarkan salam dan sapaan. Dengan demikian kita akan banyak dikenal dan disayangi.

Rahsia As-Solat

  1. Niat Sembahyang Sebenarnya memeliharakan taubat kita dari dunia dan akhirat.
  2. Berdiri Betul Fadilatnya, ketika mati dapat meluaskan tempat kita di dalam kubur.
  3. Takbir-ratul Ihram Fadilatnya, sebagai pelita yang menerangi kita di dalam kubur.
  4. Fatihah Sebagai pakaian yang indah-indah di dalam kubur.
  5. Ruqu’ Sebagai tikar kita di dalam kubur.
  6. I’tidal Akan memberi minuman air dari telaga al-kautsar ketika di dalam kubur.
  7. Sujud Memagar kita ketika menyeberangi titian SIRATUL-MUSTAQIM.
  8. Duduk antara 2 Sujud Akan menaung panji-panji nabi kita di dalam kubur.
  9. Duduk antara 2 Sujud (akhir) Menjadi kenderaan ketika kita di padang Mahsyar.
  10. Tahhiyat Akhir Sebagai penjawab bagi soalan yang dikemukakan oleh Munkar & Nankir di dalam kubur.
  11. Selawat Nabi Sebagai pendinding api neraka di dalam kubur.
  12. Salam Memelihara kita di dalam kubur.
  13. Tertib Akan pertemuan kita dengan Allah S.W.T.

Tuesday, November 9, 2010

Formula Berdoa

"9 Petua dari Rasulullah s.a.w. untuk mencapai Doa yang Mustajab"

    1. Anas Bin Malik meriwayatkan bahawa Rasulullah bersabda, “Doa di antara azan dan iqamat tidak akan ditolak.”


    2. Sesungguhnya Rasulullah bersabda: Allah akan turun ke langit dunia setiap malam ketika sepertiga malam yang terakhir, seraya berfirman: Sesiapa yang berdoa kepadaKu, maka Aku akan menerima permintaannya dan sesiapa yang meminta keampunan dariKu maka Aku akan mengampuninya.


    3. Abu Hurairah meriwayatkan bahwa Rasulullah bersabda, “Tiga orang yang tidak ditolak doanya, iaitu pemimpin yang adil, orang berpuasa ketika dia berbuka dan orang yang dianiaya. Allah mengangkat doa-doa itu ke awan dan pintu-pintu langit dibuka.”


    4. Ibnu Abbas meriwayatkan bahawa Rasulullah bersabda, “Aku dilarang membaca Al-Quran ketika sujud dan rukuk. Waktu yang paling dekat di antara hamba dan tuhanNya adalah ketika sujud, maka perbanyakkanlah doa ketika itu.”


    5. Hadis Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w bersabda: “Jika kamu mendengar ayam jantan berkokok, pohonlah kurnia daripada Allah, kerana sesungguhnya binatang tersebut melihat malaikat. Jika kamu mendengar keldai memekik, pohonlah perlindungan daripada Allah dari godaan syaitan, kerana binatang tersebut melihat syaitan.”


    6. Ubadah Bin As-Shamit berkata bahawa Nabi Muhammad s.a.w. bersabda, “Sesiapa yang bangun pada malam hari dan mengatakan, Kemudian mengatakan, atau berdoa, doanya akan dimakbulkan. Apabila beliau berwudhu (dan mengerjakan solat malam), solatnya akan diterima Allah.”


    7. Ata Bin Abi Rabah berkata “Telah sampai padaku bahawa Rasulullah bersabda, sesiapa yang membaca surah Yassin pada permulaan hari maka segala hajatnya akan dipenuhkan.


    8. Hadith dari Abu Hurairah, Rasulullah bersabda, Doa seseorang itu akan dikabulkan selagi dia tidak terburu-buru menyebabkan dia berkata: Aku berdoa tetapi tidak dimakbulkan.”


    9. Hadith dari Abu Hurairah, “Rasulullah memperkatakan mengenai hari Jumaat. Lalu baginda bersabda, pada hari Jumaat itu ada suatu saat. Bila mana seorang muslim dapat menepatinya dalam keadaan sedang berdoa, memohon sesuatu daripada Allah, pasti dia akan dianugerahkan apa yang dipohonnya itu.







Friday, November 5, 2010

TIPS UTK HILANGKAN STRESS

1) Biasakan diri berada dalam keadaan berwuduk

Jiwa kita akan menjadi tenang jika kita membiasakan diri mengambil wuduksebelum melakukan pekerjaan. Kerja yang susah akan menjadi senang danmudah diselesaikan. Para pelajar misalnya, disarankan agar membiasakandiri mengambil wuduk sebelum mengulang kaji pelajaran agar apa yang dibacaakan mudah diingati.


2) Perbanyakkan membaca Al-Qur'an

Ganjaran yang besar akan diberikan Allah bagi sesiapa yang membacaAl-Quran walaupun satu ayat. Waktu yang sesuai bagi kita untuk membacaAl-Quran ialah selepas solat lima waktu dan waktu-waktu lain seperti ketika berehat dan sebelum tidur. Oleh itu, jadikanlah Al-Quran sebagai teman paling akrab pada sepanjang waktu.


3) Banyakkan Solat Sunat

Sebagai makhluk paling mulia di sisi Allah, kita disuruh membanyakkan amalibadat kita sehari-hari. Antaranya, dengan mendirikan solat sunat. Solatsunat hajat, solat sunat taubat, solat sunat tasbih adalah antara pelbaga isolat sunat yang terdapat dalam Islam. Kita bangun pada sepertiga malamdan mendirikan solat-solat sunat tersebut agar beroleh ketenangan dan kekuatan daripada Allah.


4) Selalu berdoa kepada Allah

Allah telah berpesan iaitu jangan menyembah selain daripada-Nya. Ini bererti kita disuruh berdoa hanya kepada Allah yang Maha Esa dan dilakukansecara berterusan. Waktu-waktu mustajab berdoa adalah pada malam Jumaat,tengah malam, pagi sebelum waktu Subuh, malam hari raya, ketika waktu azan dan iqamah. Insya-Allah, Allah akan memakbulkan doa setiap hamba-Nya yangbenar-benar ikhlas. Namun, kita perlulah sedar bahawa sebarang rezekitidak akan datang bergolek sekiranya tanpa usaha yang bersungguh-sungguh. Maka kita perlulah berusaha supaya mencapai sesuatu di samping berdoahanya kepada Allah yang Esa.


5) Bersangka baik dengan Allah

Kita sebagai manusia biasanya tidak akan terlepas daripada berhadapandengan ujian dalam hidup. Semuanya itu adalah ujian daripada Allah yang Berkuasa bertujuan menguji keimanan kita sebagai hamba Allah. Oleh itu,kita mestilah bersangka baik dengan Allah dan janganlah menyalahkan-Nyajika terjadi sesuatu ke atas diri kita. Kita juga mesti percaya bahawa tentu ada hikmah di sebalik kejadian itu.


6) Lakukan kegiatan luar seperti bersukan

Orang ramai selalu berkata bahawa badan yang cerdas akan membentuk otakyang cergas. Segala tekanan sewaktu bekerja akan dilupakan apabila kita melakukan aktiviti-aktiviti luar yang dapat menyihatkan tubuh badanseperti bersukan. Situasi akan menjadi lebih menggembirakan jika kita meluangkan masa membawa keluarga pergi beriadah. Ikatan kekeluargaan jugaakan bertambah erat dan kukuh.


7) Amal diet dengan disiplin yang kuat

Pengambilan makanan yang berlebihan dan tidak seimbang juga merupakan salah satu faktor tekanan sewaktu bekerja. Oleh itu, cara untuk mengurangkan tekanan adalah mengamalkan diet dengan disiplin yang kuat.Diet yang tidak terkawal akan menyebabkan kegemukan dan menimbulkan penyakit kronik yang lain seperti lemah jantung, darah tinggi, kencing manis.


8) Menangis dengan sepuas hati

Tekanan yang dihadapi sekiranya melibatkan individu yang lain dapat diredakan melalui luahan hati kita dengan menuliskan rasa ketidak puasanhati kita itu dalam sehelai kertas. Sikap cuba menyimpan perasaan tersebutdalam hati boleh menyebabkan diri merana. "Luaran lain hati lain" ada sesetengah individu apabila mereka mengalami sesuatu tekanan, mereka seolah-olah tidak menunjukkan permasalahan mereka itu. Sebagai contoh,bila dilihat bersama rakan-rakan tetapi dalam hatinya hanya Allah yang Maha mengurangkan tekanan yang dihadapi di tempat kerja.


9) Hargai kebolehan diri sendiri

Kita perlu mempunyai satu sikap yang dipanggil yakin diri. Apabila kita mempunyai keyakinan diri, maka kita tidak akan mempunyai masalah untuk melakukan sesuatu pekerjaan yang disuruh oleh pihak lain sewaktu bekerja.Kita yakin bahawa kita boleh melakukan kerja yang disuruh dengan mudah dan tiada sebarang masalah yang dihadapi. Apa yang penting ialah, kita mesti menghargai kebolehan diri sendiri dan memulakan hidup dengan lebih ceria.


10) Cintai diri sendiri

"Cintailah diri kamu sendiri sebelum kamu mencintai diri orang lain".Jelas daripada maksud sepotong hadis ini, kita dapat memahami bahawa kita perlu mencintai diri sendiri terlebih dahulu berbanding orang lain. Dirikita yang selama ini masih pada tahap lama dalam pekerjaan perlu dipertingkatkan dengan cara yang dinyatakan di atas. Kita perlu memulakan kehidupan kita dengan ceria dan penuh dengan senyuman.


Kesimpulan Sebagai kesimpulannya, tekanan kerja bukanlah satu bebanan yang sukar untuk diatasi. Dengan usaha yang gigih dan kesabaran yang tinggi serta jalanpenyelesaian yang jitu, bebanan yang kita alami pastinya akan dapatdiselesaikan dengan jayannya.


sumber: http://halaqah.net/v10/index.php?topic=432.0

Thursday, October 28, 2010

Boleh ke saya jadi "Tester"? huhuhu..

Risaunyer...ermm... boleh ke ni nk jadi tester?? huhu.. isnin ni ada interview..kat amassurance padahal x tau sgt pun pasal tester nih..aduh... huhu... kna wat revision nih hehe... May Allah guidance me... Hope I can get job as soon as possible... money pn da skit nih..:p x lama lagi nk konvo plak..:p Macam manala gaknyer isnin ni interview huhu...kalau ada test camner?? huhu... Chayok2!!... Hope Success Leh together ngan angah & zatie hehe.... ^__^

Triffle..Peach..Manggo (^-^)



Jom Try wat Triffle..Peach..Manggo yummy....

Bahan-bahan
  • Koktail (Buah-buahan campuran) dalam tin
  • Peach dalam tin
  • 2 Kek Gulung ( any flavor)
  • 5 Sudu Tepung Kastard
  • 1 Kotak Jelly Kristal Mango ( atau any flavor)
  • 1 Tin Susu Cair
  • Air mengikut sukatan 1 tin susu cair

Cara-cara Membuat

  1. Potong kek gulung anggaran tebal 1 cm
  2. Susun Padat-padat dalam bekas
  3. Siram kek lapis yang di susun tadi dengan air koktail / peach dalam tin tadi
  4. Taburkan sedikit koktail
  5. Masak kastard bersama susu cair, air dan kastard sehingga likat dan berkilat
  6. Padamkan api dan letak lapisan kastard di atas lapisan kek gulung tadi dan biarkan sehingga agak keras dan sejuk.
  7. Taburkan baki buah-buahan koktail bersama peach. Susun peach mengikut citarasa.
  8. Masak jelly kristal . Didihkan 2 cawan air. Masukkan jelly kristal. Kacau hingga larut.
  9. Akhir skali letak lapisan jelly kristal .
  10. Sejukkan dan bolehlah dihidangkan..
  11. Boleh dimakan bersama whiping cream atau ice cream ^_^ atau begitu sahaja.

~~SELAMAT MENCUBA~~


My Favourite Korean's

*All AbouT Jang Geun Suk*

Name: 장근석 / Jang Geun Suk

Profession: Actor, Singer, Model

Birthdate: 1987-Aug-04

Height: 182cm

Weight: 63 kg

Star sign: Leo

Blood Type: A

Education: Bangsan High

Hobby: Listening to music, cooking, target shooting

TV Series

Mary Stayed Out All Night (KBS2, 2010)

You’re Beautiful (SBS, 2009)

Beethoven Virus (MBC, 2008)

Hong Gil Dong (KBS2, 2008)

Hwang Jin Yi (KBS2, 2006)

Alien Sam (2006)

Lovers in Prague (SBS, 2005)

Nonstop 4 (MBC, 2003)

Daemang (SBS, 2002)

Movies

You Pet (2010)

Itaewon Murder Case / Itaewon Salinsageon (2009)

Members of the Funeral (2008)

Baby and Me (2008)

Do Re Mi Fa So La Ti Do (2008)

Going Crazy Waiting (2007)

Happy Life (2007)

One Missed Call Final (2006)

http://star.koreandrama.org/?p=562

http://www.koreandrama.org/?p=4405


* All ABout Choi Si Won (Sung Min Woo) & Chae Rim (Yoon Gae Hwa) <>*




Full Name: 최시원 / Choi Si Won

Profession: Actor, singer and model

Nickname: Simba

Birthdate: 1987-Feb-10

Height: 183cm

Weight: 67kg

Blood type: B

Talent agency: SM Entertainment

Education: Hyun Dae High School, Inha University (Physical Education Arts Department)

Languages: Korean, Mandarin and English

Hobbies: Taekwondo, playing drums and playing on the computer

Religion: Christianity (Protestant)

Casting: Starlight Casting System (2003) KPOP group: Super Junior, Super Junior-M

TV Series

Oh My Lady (SBS, 2010)

Legend of Hyang Dan (MBC, 2007)

Spring Waltz (KBS, 2006)

18 vs. 29(KBS, 2005)

Precious Family(KBS2, 2004)

Parent’s Approval (KBS)

Charnel Boy (KBS)

Movies

Attack on the Pin-Up Boys (2007)

Battle of Wits (2006)

Charmel Boy (2005)

http://star.koreandrama.org/?p=193

_____________________________________________________

Name: 채림 / Chae Rim (Chae Lim)

Real name: 박채림 / Park Chae Rim Chinese name: 蔡琳 / Cai Lin

Profession: Actress

Birthdate: 1979-Mar-28

Height: 168cm Weight: 48kg

Blood type: A

Star sign: Aries

Family: Younger brother/actor Park Sang Wook

Talent agency: Olive9 Entertaiment

TV Series

Oh My Lady (SBS, 2010)

Good Job, Good Job (MBC, 2009)

Powerful Opponents (KBS2, 2008)

My Bratty Princess 2 (2008)

Dal Ja’s Spring (KBS2, 2007)

Kang Xi Mi Shi as He She Li (BTV, 2006)

Lost City in Snow Heaven (2006, cameo)

Princess Sheng Ping (2005)

Warriors of the Yang Clan (2004)

Oh! Pil Seung And Bong Soon Young (KBS2, 2004)

Love at the Aegean Sea (CTS, 2004)

On the Prairie (KBS2, 2003)

We Are Dating Now (SBS, 2002)

Four Sisters (MBC, 2001)

Cheers For The Women (SBS, 2000)

All About Eve (MBC, 2000)

Air Force (MBC, 2000)

Loving You (MBC, 1999)

Kaist (SBS, 1999)

Lost One’s Way / The Song of Hope (1999)

Shy Lover / 수줿쿀 연쿸 (MBC, 1998)

Jump / 젿프 (1998)

sitcom As We Live Our Lives / 살다보면 / sahl da bo myun (KBS, 1998)

My Mother’s Daughters / 엄마쿘 딸 / umma eul ddal (SBS, 1998)

Ban Buhl Ee / 방울쿴 (MBC, 1997)

A Daughter’s Choice / 딸쿘 선탿 / ddal eul sun taek (MBC, 1996)

Pair / 짿 / jjak (MBC, 1995)

Journey / 갈채 / gal chae (1994)

Warm River / 뜨거운 강 (1994)

http://star.koreandrama.org/?p=447

http://tv.sbs.co.kr/ohmylady/


@ Lee Da Hae @ as Joo Yoo Rin (My Girl)


Profile

Name: 이다해 / Lee Da Hae (Yi Da Hae)
Real name: 변다혜 / Byun Da Hye (Byeon Da Hye)
Profession: Actress and model
Birthdate: 1984-Apr-19
Birthplace: Seoul, South Korea
Height: 170cm
Weight: 47kg
Star sign: Aries
Blood type: O
Family: Older brother
Talent agency: J. Tune Entertainment

TV Shows

Fugitive: Plan B (KBS2, 2010, cameo)
Chuno (KBS2, 2009)
East of Eden (MBC, 2008)
Robber (SBS, 2008)
Hello! Miss (KBS2, 2007)
My Girl (SBS, 2005)
Green Rose (SBS, 2005)
Five Fingers (MBC, 2005)
Lotus Flower Fairy (MBC, 2004)
Star's Echo (MBC/Fuji TV 2004)
Sweet 18 (KBS2, 2004)
Good News (MBC, 2003)
Thousand Years of Love (SBS, 2003)
Shoot for the Star (SBS, 2002)
Ling Ling (MBC, 2002)


http://wiki.d-addicts.com/Lee_Da_Hae


My BELOVED ^_^ SchOoLMaTeS

Such a great time when I with them. So Thankful i get Knowing them... A lots of memory we create together since we at "SEMERA" my beloved school S.M.K Raja Ali Jalan Ipoh. Really miss all moments at Semera. We Laughs..We Shares..We Cares..We Togethers..We Study Group..We Have Fun... We do all the things with so much fun. I may turn back time, I Wish I can turn back to our school memory.. At school is the Best Time in My Life!!!

1 Dinamik...yaa..it's my 1st class there... I meet new friends..new environment..new challenges..everything is new... I get Close with Nik Nurul Idayu..now I call she adik.. so wonderfull today I have..angah..achik..adik.. Such a luckily person I have sister like them. Who wonder that I start admire person?? hehehe... Really likes to see him... padahal x kenal pun haha... but sometimes people like to disturb others haha... I dont know why...?? When i get close with somebody..ada je orang yg x puas hati haha...

2 Bestari..yeah... I improve to 1st Class..:-) so great.. Get know with more friends. Learn..more..++ then I get plan with my Bestfriend.."N" to get know my ADMIRE..haha.. and then we hope we can get well and can make him such a great people.. X sangka perkenalan kami diterima.. mmg x percaya tapi kenangan yg tercipta antara kami bertiga sesuatu yang sangat indah... Walaupun ada kisah duka..cinta..konflik..kami tetap bersama sehingga hari ini..alhamdulillah.... I Love 'She' & 'Him' so much....

3 Bestari..haha...PMR ni main je tau haha pelbagai konflik melanda... time skolah mmg bestla walaupun konflik tapi kami tetap happy..Saya yg x reti marah dan asyik mengalah asyikla rasa duka.. tapi setiap pengalaman itu mengajar erti kehidupan... Memang indah saat bersama2.. Amzar,,Nik..Shira..Fahmi..Nisa..Ifah.. indahnyer saat bersama2... belajar sama2.. 'Buku Skrap' adakah anda masih ingat haha... hehe.. suka sangat wat benda2 seni nih...
dan pelbagai lagi kenangan terindah bersama..

4 Cekal ...5 Cekal... rindunyer saat2 meneruskan tuk menghadapi SPM nih hehe..Seronok-seronok... kan... waaa.... I want Turn Back TIME!!!!


AlonG & AnGah



AlonG & AchiK & Adik



Na & Am

Maka Terciptala..persahabatan yg abadi antara yang amat ku sayangi.. Mohd Amzar..Nik Nurul Idayu..Siti Nurshahirah..Zarifah Zahirah.. saat bersama bagaikan hanya ada "CERITA INDAH'
Hari ni..am dgn degree electrical engineering..angah ngan degree finance..achik ngan degree mascom.. adik ngan degree hr..dan sy dengan degree intelligent system. Sume berbeza bidang... tapi hati kami tetap bersatu.. I Proud with u all. Semoga kita terus berjaya syg-sygku....
I hope we can get along for never end...

LoVe U All Very-very much!!!!

Novice Testers..What u Should know????

As novice testers, you should be aware of certain facts in the software testing profession. The tips below will certainly help to advance you in your software-testing career.


Know Your Application
Don’t start testing without understanding the requirements. If you test without knowledge of the requirements, you will not be able to determine if a program is functioning as designed and you will not be able to tell if required functionality is missing. Clear knowledge of requirements, before starting testing, is a must for any tester.

Know Your Domain
As I have said many times, you should acquire a thorough knowledge of the domain on which you are working. Knowing the domain will help you suggest good bug solutions. Your test manager will appreciate your suggestions, if you have valid points to make. Don’t stop by only logging the bug. Provide solutions as well. Good domain knowledge will also help you to design better test cases with maximum test coverage.

No Assumptions In Testing
Don’t start testing with the assumption that there will be no errors. As a tester, you should always be looking for errors.

Learn New Technologies
No doubt, old testing techniques still play a vital role in day-to-day testing, but try to introduce new testing procedures that work for you. Don’t rely on book knowledge. Be practical. Your new testing ideas may work amazingly for you.

You Can’t Guarantee a Bug Free Application
No matter how much testing you perform, you can’t guarantee a 100% bug free application. There are some constraints that may force your team to advance a product to the next level, knowing some common or low priority issues remain. Try to explore as many bugs as you can, but prioritize your efforts on basic and crucial functions. Put your best efforts doing good work.

Think Like An End User
This is my top piece of advice. Don’t think only like a technical guy. Think like customers or end users. Also, always think beyond your end users. Test your application as an end user. Think how an end user will be using your application. Technical plus end user thinking will assure that your application is user friendly and will pass acceptance tests easily. This was the first advice to me from my test manager when I was a novice tester.

100% Test Coverage Is Not Possible
Don’t obsess about 100% test coverage. There are millions of inputs and test combinations that are simply impossible to cover. Use techniques like boundary value analysis and equivalence partitioning testing to limit your test cases to manageable sizes.

Build Good Relations With Developers
As a tester, you communicate with many other team members, especially developers. There are many situations where tester and developer may not agree on certain points. It will take your skill to handle such situations without harming a good relationship with the developer. If you are wrong, admit it. If you are right, be diplomatic. Don’t take it personally. After all, it is a profession, and you both want a good product.

Learn From Mistakes
As a novice, you will make mistakes. If you don’t make mistakes, you are not testing hard enough! You will learn things as you get experience. Use these mistakes as your learning experience. Try not to repeat the same mistakes. It hurts when the client files any bug in an application tested by you. It is definitely an embracing situation for you and cannot be avoided. However, don’t beat yourself up. Find the root cause of the failure. Try to find out why you didn’t find that bug, and avoid the same mistake in the future. If required, change some testing procedures you are following.

Don’t Underestimate Yourself if Some of Your bugs Are Not Fixed
Some testers have assumptions that all bugs logged by them should get fixed. It is a good point to a certain level but you must be flexible according to the situation. All bugs may or may not be fixed. Management can defer bugs to fix later as some bugs have low priority, low severity or no time to fix. Over time you will also learn which bugs can be deferred until the next release. Read article on How to get all your bugs resolved‘.


Renungan bersama bg yg "BERJIWA RESAH & GUNDAH GULANA"

'Sesungguhnya dgn mngingati Allah, hati akan menjadi tenang"(Surah ar-Ra'd ayat 28)

Itulah janji Allah,
hanya dengan mengingati Allah
jiwa yang resah dan gulana akan kembali tenang dan tenang.

oleh itu, banyak-banyakkan berzikir.

Salah satu amalan zikir harian yg elok dilakukan adalah al-Ma'thurat.

JOM AMALKAN KAWAN_KAWAN....
http://www.scribd.com/doc/465255/AlMathurat

http://www.4shared.com/get/96677471/eb84a55d/zikir-al-mathurat---ustaz-badrul-amin.html;jsessionid=39BF7A5D1F11D16447DEE4529C5CC3C2.dc156

Tuesday, September 28, 2010

~Rayer 2010~

Salam....
Kedatangan Syawal kali nie..agak berbeda dgn yg lepas.... rayer Pertama berkunjung ke batu pahat..pastue rayer seterusnyer hanya tuk kat umah... err..sbb my mom not "feeling well" cian kat mana.... then rayer ke-7 g second house kat sabak bernam melawat acik sakit...cian acik tue...tapi okla dapat jejalan walaupun time hari 1 Malaysia tue da plan nk jumpe achik adik angah huhu.... Termajuklak ngan ma.. hehe yela x sempat jumpe d'all huhu.... then pastue terus balik shah alam....


ari sabtu tue achik nk balik muar singgah jumpe along dia nih..seronoknyer~~...hehe achik bg wit Rayer,,,belanja mam kat Secret Receipe lagi hehe...TQ achik...




then ahad tue daaa~~~ "Konvoi Rayer" yehaa...mmg bestla... g beraya 6 rumah...tue... 1st destinasi umah Am... ..da siap mam tue tggula jejaka sorang ni berciap..Ngee~~ tapi sporting abis..Team 'Boys' ritue...wear bj melayu siap sampin lagi.... Yg Gurl lak...Kebetulan sume pakai color ungu.... hehehe...pastue gerak g umah faz kt ppr kg batu kl... mam mee sup..agar2 milo..kuih muih... aiyoo...da mula penuh ni perut keh3.... then 3rd house umah aini lak...menu bihun grg + ayam goreng madu yummy.... lama lak lepak cni oleh kerana masalah2 yg x dapat diatasi ..huhu.....


4th house umah angah(shira) kesayangan along ni... kt selayang.... kat umah angah...mam "Rojak special".."Caramel"..++ byk lagila... mmg fullla... time nie diaorg duk layan LBS lak..aka Lagenda Budak Setan... punyala emosi... adik along L..si Arafat tu haha... x sangka diaorg layan citer tue



haha.... pastue gerak g umah herry lak kat damansara... time ni sy da start sakit perut haha...tapi makan gak "Nasi Dagang" nyum..nyum.... tapi x larat da nk try laksa yg ummmphh..tue hehe...
singgah solat jap...then teruskan destinasi kat umah imran kt segambut..haru tul time nie sy da diam je sbb sakit perut haha...rasa skit je nasi lemak mak im ritue hu3.... Tapi dalam sakit2 perut tue still happening Coz after that kita Owg g Karok kat selayang...
mmg bestla.... hehehe... So much Fun with Them....
Miss U All la.. hehe....


Daa~~ next episod..Kenduri Ana Ahad ni 3rd Oct..:-)

Saturday, June 5, 2010

"Part Time" Vs "Full Time"

Which 1 is more preferable? Still confuse?? Or Can Do both job in one Time.. It's actually depends on the situation, time consuming, energy, responsibility and skill. Myself also still thinking about the best decision i can make. The suitability and comfortable are most important affected job quality beside salary and the task given. I hope we as graduate student Can Make GOOD DECISION... I want to share link I find various JOB.

http://www.parttime.com.my/index.php


Wednesday, June 2, 2010

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ CreaTiVe DesiGn Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ


❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
Kali ni saya nk share pulak tentang butik yang telah menawan hati saya..hehe.. suka sangat design yang ditampilkan.. Jom Kita explore sama-sama blogspot dan facebook mereka...di http://asyllaboutiqueonline.blogspot.com dan sari butik di member facebook saya..Sangat2 suka design2 mereka ini yang modern dan unik..Bilela agaknyer saya boleh memiliki baju2 idaman dari butik2 ini hehe....
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤I Love Fashion❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤


~Lovely CupcaKes~




CupCakes~ mesti ramai yang tau ape tue cupcakes kan ...yummy..cedap...cantik..sweet..kreatif...dan unik....Hari nie saya nk share bersama2 ruangan atau laman web cupcakes yg menarik... malah ada di antaranyer saya sendiri telah mencubanyer( maksudnyer da try order + makan) mmg yummy + cantik sangat...... Actually saya sendiri teringin nk belajar seni cupcakes nih..nak sangat pergi kelas decoration dia tapi kena kumpul duit dulu..sebab ape2 pun sume memerlukan modal.... Sangat2 suke bidang art makanan ni.. Jom ramai2 order... boleh makan sendiri..as a gift..hantaran..pertunangan +++.. hehe... Jom kita tengok mana web yg menarik tue..


http://mebuttersweet.blogspot.com/



http://cuppacakepalace.blogspot.com/